Hot! - Reisverslag uit Valletta, Malta van Evyn Steltman - WaarBenJij.nu Hot! - Reisverslag uit Valletta, Malta van Evyn Steltman - WaarBenJij.nu

Hot!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Evyn

09 Juli 2008 | Malta, Valletta

Hoooi,
Vandaag probeer ik het een beetje kort te houden want het is hier zo verschrikkelijk heet ze zeggen dat het rond de 40 graden is hier. pff.

Maandag:
Maandag heb ik niet veel gedaan in de ochtend zouden we naar het strand gaan maar we hebben de hele ochtend in de ILab gezeten vond ik niet erg omdat het hier lekker koel is. Daniela mist haar vriend heel erg en ze vertelde ons die ochtend dat haar vriend zaterdag naar Malta komt voor een paar dagen. Echt super leuk. Dat heeft hij vandaag ook besloten is echt super leuk voor haar.
Om half 1 hadden Claire en Daniela class en ging ik lekker lezen want had bijna mijn 2de boek alweer uit. Om half 3 had ik zelf les tot half 6 en moest ik toets maken om te kijken of ik een niveau hoger mag. Om half 6 wouden we de bus ook nemen terug naar Mosta maar de bus reed onze blindelinks voorbij omdat hij te vol zat. Toen besloten we maar dat we eerst naar Valetta zouden gaan en dan naar Mosta. Die reis duurde heel lang we hebben er ongeveer anderhalf uur over gedaan. pfff.
Toen we thuis kwamen konden we wel gelijk eten dat was wel fijn en toen ging ik lekker douchen was ook prettig na zo kleffe, warme dag.
Daarna ging ik nog lezen maar ik was zo moe dat ik om 9 uur al in slaap viel.

Dinsdag:
Mijn dag begon vandaag dus echt bagger. Na het breakfast had ik haast op de trap en stootte ik mijn scheen tegen de trap beide schenen. Lekker grote blauwe plek. Toen was Claire ook weer is te laat en moesten we snel naar de bus lopen anders zouden hem missen en dat wil je niet hier. Toen we bijna bij de bus waren gleed ik uit op de weg want slippers, stenen en water gaat hier niet samen je glijdt hier zo verschrikkelijk snel uit. Mijn dag begon dus echt super. En ik moest ook nog staan in de bus die prop en prop vol was.

Vandaag heb ik van 9 tot 12 les en toen heb ik lekker in de Ilab gezeten want het wordt hier echt met de dag warmer. De geruchten gingen dat het hier rond 43 graden was vandaag. Daar merkte ik gelukkig niet heel veel van vergeleken met Nederland dan. Heb heel erg medelijden met jullie. So not.
Om half 2 ging ik samen met Roosmarijn naar de supermarkt water kopen. Om 10 voor 2 was Marloes vrij en moesten we ons haasten want om half 3 zouden we de Harbour Cruise doen. Dat was niet in St. Julians maar in Sliema. Wij de bus nemen naar Sliema en dat was verschrikkelijk want ik moest staan en dat wil je niet in zo' n bus want je slingerd alle kanten op.
Om 10 voor half 3 kwamen aan in Sliema en was het 5 minuten lopen naar de boot en konden we er op en hadden we het gehaald.
De boot vertrok om kwart voor 3 en het was zo mooi al die oude monumenten van Harbour waardoor ik weer lekker veel foto's heb gemaakt. Rond kwart over 4 waren we weer terug en toen hadden we besloten dat we naar het strand gingen in St.Julians omdat het zo verschrikkelijk warm is. In St. Julians bij de bus zag ik Daniela en Claire die gingen naar huis om half 5. Wij gingen naar het strand en hebben even lekker gezwommen dat was echt super lekker.
Om kwart voor 6 namen we de bus terug naar Mosta en om half 7 lag ik lekker op mijn bed met 1 nadeel ik kon niet meer lopen van de pijn. Ik had aan Audra een icepack gevraagd en dat hielp niet echt want het werd alleen maar stijver. Audra zei tegen mij of ik wist waar de anderen waren ik zei van zijn Claire en Daniela er dan nog niet want die gingen om half 5 weg. In de bus zat Lucy wel maar die stapte een bushalte eerder uit dan mij dus ik dacht nou die is ook al thuis maar die was ook nog niet thuis terwijl ik helemaal om moest lopen. Rare dag vandaag. Binnen 15 minuten was wel iedereen binnen en konden we eten. Om half 8 ging ik douchen omdat ik om 8 uur weg moest omdat we naar de film gingen en ik niet zo snel kon lopen. Rond 10 voor half 9 was ik bij de Mosta Church en was de eerste en Marloes en Roosmarijn kwamen niet veel later en Lidewij ook niet. De bus was snel naar St. Julians en om we waren net op tijd binnen voor de film terwijl we nog in een hele lange rij hebben moeten staan.
We gingen naar de film An Accidental Husband hij was echt super grappig en wel leuk heb wel leukere films gezien. De film is hier heel goedkoop rond de 6 euro en in de pauze heb ik Nacho's (hoe je het ook schrijft) gegeten.
Om kwart over 11 liepen we terug naar de bus die stond er al naar Mosta. Om half 12 ging Marloes even vragen hoelaat de bus ging vertrekken en dat was pas om 12 uur dus wij vragen of we uit de bus mogen en om 12 uur terug mogen komen met ons kaartje en dat mocht dus gingen we naar de MacDonalds lekkere milkshake kopen en Roosmarijn ging een Kinnie kopen dat is het drankje van Malta maar super smerig.
Om 1 uur lag ik lekker in mijn bedje alleen was mijn telefoon leeg en had ik dus geen wekker dus ik dacht nou ze maken we wel wakker.
Oja vandaag is mijn tas ook nog kapot gegaan dus mag morgen lekker shoppen.

xxxxxxxxxxxxx

P.S. Zou het leuk vinden als ik wat meer reacties krijg wat jullie van mijn verhalen vinden enzo. :D:D


  • 09 Juli 2008 - 07:58

    Marloes:

    Ik zag op je hyves dat je deze site hebt. Super gaaf!

  • 09 Juli 2008 - 09:50

    Ingrid Steltman:

    Hoi Evyn,
    het is fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt. Wel een beetje voorzichtig zijn hoor! Wij zitten nu in Belgie. Het weer is wisselend. De camping is leuk en nu ( woensdag 11.40 uur) schijnt de zon een beetje. Sem heeft een mooie waterspuit gekregen en Merel ook. Ze zijn net de Spykids. Stef lacht lekker en probeert al behoorlijk overal te komen. Hij schuift op z'n buik overal naar toe. Rene, Sem ,Merel en Hans zijn naar een ruimtemuseum geweest en straks gaan ze naar Bastogne.

    Probeer je wel op een niveau hoger te komen met de lessen? Je moet er wel wat aan hebben en niet alleen lang leve de lol. Of toch wel? Maak maar lekker veel plezier en je bent bijna op de helft. Wij ook trouwens.

    Geniet maar lekker en tot op de mail, site, sms, of aan de telefoon.

    Veel kusjes van ons xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxWe love you, bye bye en see you later!!!!!!!!

  • 09 Juli 2008 - 10:09

    Karla:

    Hoi Evyn,
    wat een verhalen kan jij schrijven zeg!!
    Maar uit je verhalen begrijp ik wel dat je het ontzettend naar je zin hebt.
    Geniet er nog maar van!!
    Groetjes ook van Hans.
    Beyyyyy

  • 09 Juli 2008 - 15:48

    Oma En Opa:

    almere 09 juli 2008.
    Hoi Lieve Evyn.
    Vandaag hebben wij weer gezellig het reisverslag van je gelezen.we vinden het erg fijn om in gedachten met je mee te wandelen,varen en de bus tenemen,dat de bus telaat is,of helemaal niet komt is ook Malta.
    Wij vinden het fijn voor jou dat je in een gezellig gastgezin bent gekomen,Jullie doen vel en genieten volop. De school is vast ook heel leuk.De tijd gaat snel,wij hopen nog veel van jou te horen.
    de groetjes voor jullie allemaal.
    de groetten en een dikke knuffel van Oma enOpa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Valletta

Malta!

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2009

Thuis

25 Juli 2008

LAATSTE DAG!!!!!!!!

25 Juli 2008

3 Daagjes

23 Juli 2008

Laatste week!

21 Juli 2008

Druk druk druk!
Evyn

Actief sinds 26 Maart 2008
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 41174

Voorgaande reizen:

27 Februari 2014 - 03 April 2014

Writing my Thesis

05 Januari 2013 - 03 Juli 2013

Internship Rio de Janeiro, Brazil

18 Maart 2012 - 14 April 2012

Asia

18 Juli 2011 - 10 Augustus 2011

Summercourse USA

23 Mei 2011 - 30 Mei 2011

Macedonia

20 Augustus 2009 - 26 Mei 2010

High School Year USA

29 Juni 2008 - 26 Juli 2008

Malta!

Landen bezocht: