Het weekend - Reisverslag uit Valletta, Malta van Evyn Steltman - WaarBenJij.nu Het weekend - Reisverslag uit Valletta, Malta van Evyn Steltman - WaarBenJij.nu

Het weekend

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Evyn

07 Juli 2008 | Malta, Valletta

Bij mijn vorige bericht zij ik dat ik er al een week was maar dat was niet zo. 5 dagen was ik er pas, maar het zat zo ik wou tot vandaag vertellen maar het werd zo lang het voor jullie niet meer leuk zou worden om te lezen omdat het dan te lang werd. Daarom hier het vervolg het weekend.

Zaterdag:
Na het super leuk Splash & waterfunpark was ik super moe en had ik 1 voordeel het was weekend dus ik kon lekker uitslapen. Wel was het ontbijt voor 10 uur. Rond 9 uur werd ik wakker en gingen Daniela en ik gelijk ontbijten. Het ontbijt was pannenkoeken met fruit was echt super lekker. Tijdens het ontbijt gingen we een beetje dobben wat we zouden doen vandaag, want het was vandaag een nationale day so all films and bowling was each 3 euro. Maar onze slimme Daniela zei van ja alles is 3 euro dus dan gaat iedereen en dan is echt super druk.
We hadden bedacht dat we vandaag gewoon lekker niks gaan doen en lekker relaxen sunbathing and that kind of stuff. Eerst ging ik maar douchen om het zout uit mijn haar te krijgen, want dat had ik niet verteld maar in het zwembad was het water zout. Ik dacht echt van NEEEEEEEEEEE! dit kan niet die wil ik niet want ik kan echt niet tegen het zoute water omdat het zo verschrikkelijk veel pijn doet aan mijn ogen en dat ik mijn ogen gewoon moeilijk open kan houden.
Ik zat dus te leuk te lezen op mijn bed toen Audra zei van jullie kunnen ook op the roof gaan zitten want daar staat een lekker briesje. Dus wij dachten wij gaan daar heen want op de kamer was het heel warm omdat het zo rond de 38 zou worden.
Dus wij gingen gezellig met zijn 4 op het dak zitten (Claire, Daniela en Jean Claud) en het was daar echt super lekker. Er was alleen 1 nadeel de stoelen zaten niet lekker dus ik dacht ik pak mijn kussen en handoek en ga lekker op de grond liggen en lezen. Wel was het uitzicht op het dak verschrikkelijk mooi en kon je heel Mosta zo'n beetje zien.Vooral de church waar we every day naar toe moeten.
Ze zeggen dat het de grootste kerk is in de de Wereld en in ieder geval in Malta.

We kregen fruit als lunch en daarna gingen we nog allemaal even achter de computer waar ik een verhaal voor mijn site ging schrijven. De rest lag lekker te sunbathing at the roof. Dus ik dacht waarom ik niet. Maar het was niet echt sunbathing because I was so tired that was felt in sleep. Rond half 6 gingen we weer allemaal douchen en er kwamen vandaag ook 3 franse meisje bij die 2 weken blijven. Alleen er is 1 probleem ze kunnen geen engels op eentje na dan maar dat is ook niet goed.

We gingen vandaag ook vroeg eten omdat Audra, George and Julia naar een feest toe moesten. Jean Claude bleef thuis en ze opa en oma kwamen omdat zijn moeder hem niet alleen met 7 meiden thuis wou laten. We aten Pizza van grandma/nana en was echt super lekker.

In de avond gingen we films kijken want als we niet naar de cinema gaan dan maar thuis film kijken.
Eerst keken we Eurotrip en daarna 27 dresses. Eigenlijk was ik echt super moe en wou ik vroeg naar bed. Maar het was echt zo super gezellig en ik was zo verschrikkelijk druk dat ik uiteindelijk bijna geen film heb gezien maar ik weet wel als enige waar de films over gingen. Terwijl ik ze echt niet had gezien. Ze stonden er echt verbaasd om maar ze werden ook een beetje gek van mij omdat ik een beetje veel lol had en echt allemaal maar lachte en niet zo' n klein beetje ook dan.
Jean Claud zei wel van als jij lacht gaan wij ook lachen en dat ik ze blij maakte en dat was wel heel erg super lief.
Alleen aan 1 ding stoor ik mij mateloos hij zegt altijd sorry als ik hij alleen al als er windvlaag langs mij heen komt.

Uiteindelijk ging ik rond 11 uur naar bed omdat ik de volgende ochten, ZONDAG OCHTEND om 6 uur mijn bed uit moest. Dat bleven ze ook de hele avond zeggen jij moet lekker om 6 uur op wij kunnen lekker uitslapen.


Zondag:
6 uur ging mijn wekker vandaag. En niet zonder reden, vandaag zou ik naar Gozo gaan dat ik een klein eilandje van Malta. Om half 9 moest ik om school zijn, dacht ik, totdat ik het kaartje zag en dat het 9 uur was. Wel ging ik om 7 uur weg naar de bus en nam de bus om 7:20 naar Valetta en om tien voor 8 de bus naar St. Julian was ik om vijf voor half 9 was. Gelukkig optijd want je kan hier echt niet op de bus vertrouwen dat hij op tijd komt:D
Ik was niet het eerste dat was wel goed maar ik ging wel eerst naar de WC in het centrum en nam gewoon lekker voor alles te tijd. Rond kwart voor 9 gingen we de bus in en ging de bus keren en kwamen er nog wat mensen in de bus. Iets na 9en kwam er nog een groep van ongeveer zo'n 10 Nederlanders. Heiko kwam naast mij zitten was wel gezellig en had al contact gehad met wat mensen van de groep dus was heel gezellig het was ongeveer 30-45 minuten met de bus naar boot. Daar aan gekomen hadden we de boot gemist en moesten we een half uur wachten en ging ik gezellig met de groep nederlanders mee.
Het was verschrikkelijk warm en gelukkig was erop de boot een lekker briesje. Het was ongeveer een half uur met de boot. Daar aan gekomen gingen we weer in de bus en waren we de laatste en zaten we gezellig met de groep nederlanders achterin. Bij de aankomst hal waren we 2 nederlanders al verloren niet van de groep maar 2 anderen dat waren Marloes en Roosmarijn. Zij waren in een andere bus van EF gestapt van de kleintjes want daar waren 4 bussen van.
In de bus werden de namen op gelezen en moest je zeggen of je er was maar het is zo verschrikkelijk ze weten niet hoe ze mijn naam moeten uitspreken.
Eerst gingen we naar een kerk maar we mochten niet naar binnen omdat er een dienst bezig was en omdat de meeste korte broek en shirt zonder mouven aan hadden. Ze moesten een handdoek om doen. We konden daar maar een 15 minuten zijn omdat we veel tijd hadden verloren door de boot en die meiden die kwijt waren.
Maar het was net lang genoeg. Na die 15 minuten gingen we verder met de bus naar een hele bekende bezienswaardigheid op Gozo waar een hele grote grot was en een fantastisch uitzicht en waar je ook helemaal naar boven kan klimmen.
We konden daar een half uurtje blijven. Ik ben niet naar boven geklommen want het was zo rond de 35-40 graden en Kirsten voelde zich niet zo lekker dus Pauline en ik bleven met haar beneden lekker wat drinken.
Marjolein, Heiko, Caroline, Stef, Rienke, Tim en Filipo waren wel naar boven geklomen daar heb ik een foto gemaakt dat ze boven staan. Was wel heel mooi en fantastisch uitzicht.
Daarna gingen we weer terug naar de bus waar Roosmarijn en Marloes opeens weer inzaten. Gelukkig maar want anders zou het heel saai voor ze worden denk ik.
Na de grot gingen we naar een plaatsje volgens mij genaamd Castelle of zo iets. Waar we helemaal naar boven zijn gelopen met the dutch people waar je een uitzicht hebt over heel Gozo dat was wel echt helemaal fantastisch. Heb daar heel veel foto's gemaakt en voordat we weggingen heb ik mijn naam op de muur geschreven en hopen dat ik na 5 jaar ofzo als ik er terug kom er nog staat. Heb er wel een foto van gemaakt.
In dat stadje zijn we een uur gebleven en toen gingen we met de bus naar het mooiste strand op Gozo/Malta. Daar zijn we anderhalf uur gebleven maar het was verschrikkelijk heet dus gingen we zwemmen maar ik niet want ik dacht ik wil niet weer last van mijn ogen krijgen. Rond half 4 gingen we terug en gingen we nog wat drinken op het terrasje daar. Om kwart voor 4 dachten kom laten we gaan want de bus zou om kwart voor 4 vertrekken en ze zouden niet wachten.
Wij rende zowat maar de bus reed weg wij echt van NEEEEE!
Er stond alleen nog iemand met een blauw shirt dus wij dachten is dat iemand van EF nog of niet. Dus Heiko die had gezwaaid en ze zwaaide terug dus wij rennen kijken of ze wachten en gelukkig ze hadden gewacht en hadden we de bus niet gemist.
Om half 5 namen we de boot terug en om kwart over 5 waren we uit de boot en wij liepen gewoon langs de bussen opzoek naar Matthieu en wij dachten we moeten bellen want straks rijden ze weg maar wij dachten we hebben ze daar niet gezien en we liepen gelijk achter ze aan dus wij terug lopen staan ze achter de bussen. De groep was compleet er waren 3 mensen er niet die waren achtergebleven op het strand en die zouden de bus zelf terug nemen.
Er was alleen al weer 1 probleem er was geen bus voor ons want onze buschauffeur had anderen kinderen van EF meegenomen de kleintjes dus moesten we in kleine busjes zonder airco naar St. Julians en het was ongeveer een half uur rijden.
Maar het was te doen en rond kwart voer 6 waren we daar en kwam de bus rond kwart voor 7 naar Valetta en om kwart voor 8 was ik thuis kreeg ik weer lekker te eten en stikte Claire bijna omdat ik haar weer heel erg aan het lachen maakte. Daniela was aan het bellen met haar vriendje Markus toen ik thuis kwam en ze had het er een beetje heel moeilijk mee toen ze bij ons aan tafel zat was wel zielig. Audra zei ook tegen haar dat ze even weg moest maar dat wou ze niet. Toen zei ze wel dat ze even een wandeling wou maken. Ik ging douchen en Claire, Daniela and Jean Claud gingen wandelen en ik ging lezen en om half 10 ging ik slapen want morgen zou school weer zijn.

Het is heel lang maar heb in het weekend heel erg veel mee gemaakt hoop dat ik jullie enjoy.

xxxxxxxxxxxxxxxx Hou van jullie

  • 07 Juli 2008 - 14:51

    Romy:

    ZOOOOOOOOOOOOO wat een verhaal:D:D:D ahahaha echt heel leuk om te lezen meis:D:D vet leuk allemaal!! ben echt jaloers....als je naar ons regenweer kijkt:P:P vet leuk echt:D:D leuk ook dat je de omgeving een beetje leert kennen en met een leuke groep bent:D:D!! als ik het goed begrijp heeft het gastgezin ook kinderen:D:D dat is ook
    erg leuk:D enne.....hoe staat het met the boys op malta :P:P ahahaha(A)
    nou ik hoor het allemaal wel weer in een volgend bericht:D:D!

    hele hele hele hele dikke kus:D:D:D (K)(K)(K)(L)(L)
    room

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Valletta

Malta!

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2009

Thuis

25 Juli 2008

LAATSTE DAG!!!!!!!!

25 Juli 2008

3 Daagjes

23 Juli 2008

Laatste week!

21 Juli 2008

Druk druk druk!
Evyn

Actief sinds 26 Maart 2008
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 41204

Voorgaande reizen:

27 Februari 2014 - 03 April 2014

Writing my Thesis

05 Januari 2013 - 03 Juli 2013

Internship Rio de Janeiro, Brazil

18 Maart 2012 - 14 April 2012

Asia

18 Juli 2011 - 10 Augustus 2011

Summercourse USA

23 Mei 2011 - 30 Mei 2011

Macedonia

20 Augustus 2009 - 26 Mei 2010

High School Year USA

29 Juni 2008 - 26 Juli 2008

Malta!

Landen bezocht: