Minha Primeira Semana em Ada Tours - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Evyn Steltman - WaarBenJij.nu Minha Primeira Semana em Ada Tours - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Evyn Steltman - WaarBenJij.nu

Minha Primeira Semana em Ada Tours

Blijf op de hoogte en volg Evyn

13 Januari 2013 | Brazilië, Rio de Janeiro

Mijn eerste week bij Ada Tours

Deze week is echt voorbij gevlogen, de stage is echt helemaal mijn ding en voel mij er helemaal thuis.

Nadat ik vorige mijn verhaal had geschreven ben ik even de boel gaan verkennen. Heerlijk langs het strand gelopen waar het ontzettend druk was. Iedereen loopt heerlijk in zijn zwemkleding rond en veel mensen zijn aan het fietsen, skeeleren of hardlopen langs het strand. Halverwege de lange boulevard ben ik een straat in gelopen en langs de winkels weer terug naar huis. Natuurlijk even een paar winkels in gegaan en rond geneusd. Heb ook een paar dingen al gekocht. Ik had geen handdoeken mee genomen dus die moest ik kopen, heb bakjes gekocht om eten in te doen en glazen. Verder boodschappen gedaan, maar daarbij merkte ik wel dat het omrekenen nog niet helemaal erin zat, want naar mijn idee was alles super duur. R$10 is €3,68, maar R$10 was bij mij nog gelijk aan €10.

Terug in mijn kamer, mijn koffer uitgepakt en mijn kamer een beetje ingericht naar mijn wensen. Heerlijk alles opgeruimd en vroeg naar bed gegaan, want morgen is mijn eerste werkdag bij Ada Tours om 9 uur in de ochtend. Gelukkig heb ik als een roosje geslapen, ookal had ik wel wat nervositeit. Het bed is namelijk op 2 meter hoogte en er is geen railing dus ik hoef maar 1 verkeerde beweging te maken en ik lig er naast en 2 meter lager. In de ochtend gelukkig goed opgestaan, douche genomen, ontbeten en lunch gemaakt om mee te nemen. Ik was van plan om betijds te vertrekken van huis naar het werk zodat mocht ik het niet vinden heb ik genoeg tijd om toch nog op tijd te komen. Helaas vergat ik van alles en werd het maar later en later en uiteindelijk ging ik op het laatste moment terug en heb ik in hoog tempo gelopen en gelukkig heb ik het in 1x goed kunnen vinden. Door de lift alleen 3 minuten te laat, maar dat was niet zo’n groot probleem. Anna, mijn company supervisor, was er nog niet dus mijn eerste opdracht was om van veel hotels in Rio de Janeiro, de email te zoeken, zodat we de hotels kunnen emailen en vragen naar de prijzen voor de kamers voor tijdens het WK 2014. Het ging wat langzaam in het begin, maar naderhand had ik de smaak te pakken en had ik een snelle manier gevonden voor de emails. In de middag samen wezen lunchen met Ana Paula. Je pakt wat je wilt en wat je op je bord van het buffet en wat je hebt wordt gewogen en voor wat het weegt betaal je. Na het lunchen terug naar het kantoor en daar verder met de hotels en emails. Anna kwam uiteindelijk ook en met haar heb ik nog het 1 en ander besproken. Mijn volgende opdracht is om uit te zoeken welke landen voor het WK reizen en hoelang ze dan blijven voor en na en ook wat hun budget is. Op die manier kunnen we dan de pakketen die ik zal gaan maken adverteren. Rond half 7 had ik het wel klaar en had ik het besproken met Anna. Nog wat aanpassingen moesten er gebeuren, maar daar zou ik de volgende dag mee verder gaan.

Mijn tweede werkdag was ik gelukkig optijd. Begonnen met waar ik gisteren mee geeindigd ben. Toen Anna op kantoor was, besproken met Anna en kreeg ik mijn volgende opdracht. Nu begon het echte werk. Het maken van de reizen, het berekenen van de hotels, transfer en de tickets voor de wedstrijden voor 1, 2, en 3/4 personen. Heel veel rekenwerk kan ik vertellen, maar de tijd vloog wel voorbij. De volgende dag dus eraan verder gegaan en ook nog reizen samengesteld die gekozen kunnen worden om langer te blijven na de wedstrijden en meer te zien van Brazilie. Daarmee was ook dag 3 voorbij. Op dag 4 heb ik de beschrijvingen gemaakt voor de reizen met hoe ze dan op de website zullen verschijnen. En wat was ik trots op mijn werk. Helemaal naar mijn zin. Op vrijdag heb ik besproken wat mijn werkzaamheden allemaal zullen zijn tijdens mijn 6 maanden stage. Ik moet er voor zorgen dat de reizen worden geadverteerd en verkocht voor het WK 2014. Voor het WK zal ik dus emailtjes moeten blijven sturen om te zorgen dat ik prijzen blijf ontvangen voor hotels en er dus ook meer keuze is voor de touristen. Verder zal ik verantwoordelijk zijn voor de Engelstalige website en de reizen moet plaatsen en zorgen dat het er dus goed uit blijft zien en ook de website voor de Africa reizen. Het Africa project zal ik helemaal voor verantwoordelijk zijn. Ik zal dus de reizen moeten gaan samenstellen en dus ook contact maken met de mensen uit Africa zodat er een reis samengesteld kan worden. Prijzen berekenen en die op de website plaatsen en zorgen dat ze verkocht worden. Deze reizen is doelgericht op de Brazilianen dus Ana Paula zal de Brazilianen te woord staan als ze willen boeken. Ook moet ik op zoek gaan naar andere stagiares voor het bedrijf en doe ik een beetje van alles wat. Het bedrijf heeft in totaal in Rio de Janeiro 6 medewerkers waar ik er dus 1 van ben dus je krijgt van alles mee, als ze tenminste in het engels praten want tot nu toe is de communicatie alleen maar in het Portugees en kan ik gelukkig wel coomuniceren in het engels met ze via skype mocht ik vragen hebben.

De week is voorbij gevlogen en heb ik dus weekend en 2 dagen vrij. Dat zal wel even wennen zijn. Zaterdag heb ik nog wat huishoudelijke spullen gekocht voor in mijn kamer en boodschappen gedaan. Met mijn beste portugees een was gedraaid en met heel veel spanning afgewacht of het allemaal zou lukken. Gelukkig is mijn kleding heel en goed gebleven en ruiken ze lekker. Ook zal ik vandaag verhuizen naar een andere kamer, de kamer naast mij, de meisje ging samenwonen met vriendinnen in een appartement dus ik stond boven aan de lijst voor die kamer. Die kamer heeft gelukkig een laag bed en is ietsje pietsie groter. Hopelijk kan ik vanmiddag mijn spullen verhuizen en mij settelen in mijn nieuwe kamer. Hopelijk trekt deze kamer geen kakkerlakken en beestjes, maar anders heb ik een gevaarlijke spuitbus die ze wel zal doden of wegdrijven!

Liefs Evyn, uit het grijze regenachtige Rio de Janeiro.

  • 15 Januari 2013 - 14:32

    Romy Rigter:

    Heey meis!

    Super leuk om je verhalen te lezen!! Fijn dat je het zo naar je zin hebt:)!
    Geniet maar lekker, en ben benieuwd naar je volgende verhalen!!

    xxx room

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evyn

Actief sinds 26 Maart 2008
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 41175

Voorgaande reizen:

27 Februari 2014 - 03 April 2014

Writing my Thesis

05 Januari 2013 - 03 Juli 2013

Internship Rio de Janeiro, Brazil

18 Maart 2012 - 14 April 2012

Asia

18 Juli 2011 - 10 Augustus 2011

Summercourse USA

23 Mei 2011 - 30 Mei 2011

Macedonia

20 Augustus 2009 - 26 Mei 2010

High School Year USA

29 Juni 2008 - 26 Juli 2008

Malta!

Landen bezocht: