Carnival em Rio de Janeiro (NL Versie) - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Evyn Steltman - WaarBenJij.nu Carnival em Rio de Janeiro (NL Versie) - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Evyn Steltman - WaarBenJij.nu

Carnival em Rio de Janeiro (NL Versie)

Blijf op de hoogte en volg Evyn

20 Mei 2013 | Brazilië, Rio de Janeiro

Het lange weekend met Carnaval was geweldig, en het balletje is inderdaad gaan rollen. Op vrijdag heb ik met Daniel afgesproken om naar Sambódromo te gaan zondag of maandag avond en we zouden contact houden tijdens het weekend. Zaterdag avond heb ik ’s avonds met een paar huisgenoten een film gekeken in de woonkamer en op zondag avond het vervolg van de film. De interactie kwam vooral doordat ik meer op het balkon ben in de avond en in de woonkamer overdag met mijn computer waardoor ik meer contact heb met de vele huisgenoten die ik heb, 12 wel te tellen. Op zondag nodigde Daniel mij ook uit om mee te gaan naar het strand en na een half uur zoeken op strand ben ik maar terug gegaan richting het appartement en daar maar even op het strand gelegen. Ook al heeft het elke weekend geregend sinds ik hier ben, was het dit weekend echt enorm lekker weer en heet ook, waardoor ik lekker verbrand ben ook.

Maandag avond ben ik eerst naar Daniel en Anna hun huis gegaan en de kinderen van ze leren kennen en Daniel zijn moeder ook die speciaal uit Spanje over gekomen is voor de Carnaval parade. Samen met Daniel, zijn moeder en Tahisia, Daniel en Anna’s dochter, ben ik met de taxi naar het Sambódromo gegaan in het Centro van Rio de Janeiro en wat een chaos, drukte was het. De praalwagens stonden in een rij met de crew die zich aan het omkleden waren in hun kostuums en schminken om volmaakt de parade te lopen. Na een lange tijd lopen en zoeken hebben we eindelijk onze tribune gevonden en een plekje op de bank, maar het duurde even voordat we iets konden zien, tenslotte zaten we ook op de laatste tribune van de 700 meter lange straat, Marquês de Sapucaí. De muziek begon en iedereen begon te dansen en te zingen en te swingen en na ongeveer een half uur kwam de eerste praalwagen te voor schijn en de beste/mooiste danser in kostuums. Een uur lang genoten van verschillende praalwagens, kostuums, dansers en de muziek erbij was geweldig en dat was 1 school van de 14 beste Samba scholen. In totaal hebben we twee Samba scholen gezien en vele praalwagens, er gingen veel dingen verkeerd maar het was allemaal zo goed georganiseerd, alleen is het wel heel zonde dat aan het eind van de Marquês de Sapucaí de kostuums en accessoires zo naar de vuilnis gaat. Het is gewoon geweldig te zien hoe mensen genieten tijdens die evenement en hoe hard er naar toe word gewerkt aan kostuums, praalwagens en de dansen en dat voor 1,5 uur verschijning alleen als hoogtepunt. Rond 2 uur in de nacht verlieten wij het Sambódromo, als 1 van de eerste, en de straten waren praktisch leeg, maar er stonden nog zoveel praalwagens te wachten om hun verschijning te tonen in het Sambódromo op Marqués de Sapucaí.

Dinsdag was ik gelukkig ook nog vrij en heb ik gelijk mijn verhaal geschreven over mijn ervaringen tijdens carnaval, de Engelse versie die ik op mijn reisblog eerder heb gepost. Mijn verhaal moest heel erg gedetailleerd zijn voor school en moest gevoel spreken, tot in the puntjes beschreven worden en dat is natuurlijk het beste te doen gelijk wanneer het nog vers in het geheugen zit. Daarom ook dat die verhaal over Carnaval veel korter is dan de Engelse, want die is gewoon 3 maanden later geschreven, omdat ik geen tijd, geen zin, had om te schrijven in het Nederlands, wat veel gemakkelijker natuurlijk is voor jullie om te lezen wel! Hierbij dus de korte versie van mijn Carnaval avontuur in Rio de Janeiro, Brazilië, de plek om Carnaval te vieren minstens 1 keer in je leven!

Ik probeer echt vaker te schrijven, maar de tijd vliegt hier voorbij en ik heb het zo druk met stage en alles hier te zien, nu ik hier nog ben! Schrijf je in ieder geval in voor de mailing list om een email te ontvangen wanneer ik weer een verhaal geplaatst heb op mijn reisblog.

Groetjes Evyn!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evyn

Actief sinds 26 Maart 2008
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 41192

Voorgaande reizen:

27 Februari 2014 - 03 April 2014

Writing my Thesis

05 Januari 2013 - 03 Juli 2013

Internship Rio de Janeiro, Brazil

18 Maart 2012 - 14 April 2012

Asia

18 Juli 2011 - 10 Augustus 2011

Summercourse USA

23 Mei 2011 - 30 Mei 2011

Macedonia

20 Augustus 2009 - 26 Mei 2010

High School Year USA

29 Juni 2008 - 26 Juli 2008

Malta!

Landen bezocht: