Uma Nova Aventura - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Evyn Steltman - WaarBenJij.nu Uma Nova Aventura - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Evyn Steltman - WaarBenJij.nu

Uma Nova Aventura

Blijf op de hoogte en volg Evyn

06 Januari 2013 | Brazilië, Rio de Janeiro

Een nieuw avontuur in Rio de Janeiro, Brazilie.

Na heel veel geregel thuis met een stage plek vinden eerst, studiepunten, visum, tickets en verblijf is het allemaal gelukt voor 5 januari.

In de vroege ochtend samen met Sem-Luuk, Papa, Nikki en Merel naar Schiphol gereden, ingechecked en bagage afgeleverd. Samen nog wat drinken en toen was het tijd om afscheid te nemen. Door de duane naar de gate wat echt een eind lopen was, en als 1 van de laatste ging ik ook het vliegtuig in. Helemaal als laatste waren Fatima Morero de Melo en Ramon Sluiter. Verder een rustige vlucht gehad naar London Heatrow, ging natuurlijk super snel, alleen hadden waren we aan het landen en uit het niets gingen we weer stijgen. Bleek dat er een vliegtuig achter ons was die wat technische probleempjes had en dus eerst moest. Uiteindelijk veilig geland en het vliegtuig verlaten en door gegaan naar de controle weer wat allemaal goed ging en toen had ik nog 3 uur de tijd om mijzelf te vermaken voor de volgende vlucht.

In die 3 uur tijd heb ik heerlijk een filmpje gekeken en heerlijk gezeten en toen nog wat drinken gehaald. Het was ongeveer 20 minuten met trammetje en lopen naar de volgende gate waar mijn vlucht naar Rio de Janeiro van vertrok. De vlucht zou 11 uur en 50 minuten duren dus alle tijd om mij te pletter te vervelen! Ik had een heerlijk plekje, de middenstoel was vrij en ik zat bij het raam dus heb heerlijk een paar uur kunnen slapen, nog 2 films gekeken, muziek geluisterd en gelegen. Om 19 uur is het hier alleen al donker dus ik kon niet veel zien toen we gingen landen, behalve lichtjes, dat vond ik wel heel jammer. Toen we geland waren moesten we blijven zitten want tijdens de vlucht was er een vrouw niet lekker geworden en de ambulance broeders moesten goed bij haar kunnen als eerste en als eerste moest zij ook het vliegtuig verlaten. Uiteindelijk het vliegtuig verlaten en in de rij moeten wachten voor paspoort controle zonder problemen een stempel gekregen om hier 3 maanden te mogen zijn. Moet nog even uitzoeken hoe ik de andere 3 maanden mag blijven maar dat zal wel lukken en een manier voor zijn. Koffer opgehaald die goed en wel is aangekomen.

Met mijn bagage verder gegaan en een taxi genomen om naar Robson te komen, een collega van mijn oom die mij echt super goed heeft geholpen ook met een verblijf te vinden. Ik mocht daar de eerste avond een nachtje slapen en dan zou Robson met mij samen naar het appartement gaan om alles te regelen. Heel vriendelijk ben ik ontvangen door Robson en zijn vrouw en heb nog wat lekkers kunnen eten en ook met hun gepraat wat heel gezellig was. Heerlijk geslapen en in de ochtend al even met de familie geskyped. Ontbeten met Robson en zijn vrouw en hun dochtertje van vier. Daarna samen met Robson naar Copacabana gereden en met wat moeite hebben we het appartement kunnen vinden.

Het appartement is op de 9de verdieping met een heel oud liftje ga je naar boven. Op de hele 9de verdieping zitten/kunnen 13 studenten zitten, waarvan ik er nu dus 1 van ben. Er is een speciaal dames gedeelte waar de jongens niet mogen komen, een gezamenlijke woonkamer, balkon en keuken. Allemaal erg ouderwets en het is nog maar zien hoelang iets zich hier het uithaalt voordat het kapot gaat of het begeeft. Mijn kamer is ook maar 6m2, maar daarintegen is het een hoogslaper en zit er een bureau en kast onder. Veel mensen in dit huis kunnen geen Engels, maar heb er wel al 2 ontmoet die wel engels kunnen en die mij dan ook willen/kunnen helpen. 1 groot nadeel aan mijn kamer is alleen dat er maar 1 stopcontact is dus ik wil en zal zo snel mogelijk een verlengsnoer met meerder stopcontacten kopen.

Morgen zal mijn eerste stage dag zijn bij Ada Tours en ben heel benieuwd maar heb er ook veel zin in. Ik ga zo ook al even een wandelingetje maken om te zien waar het bedrijf is en wat boodschappen doen en wat huisnodige spullen kopen als ik iets kan vinden. Vanaf hier is het de straat uit 3 minuten lopen en dan ben je op het 4km lange strand van Copacabana.

Ik zal snel een berichtje plaatsen over hoe mijn eerste stage dagen zijn bij Ada Tours en hoe verder alles hier gaat!



Liefs Evyn, uit het zonnige warme Rio de Janeiro

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evyn

Actief sinds 26 Maart 2008
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 41161

Voorgaande reizen:

27 Februari 2014 - 03 April 2014

Writing my Thesis

05 Januari 2013 - 03 Juli 2013

Internship Rio de Janeiro, Brazil

18 Maart 2012 - 14 April 2012

Asia

18 Juli 2011 - 10 Augustus 2011

Summercourse USA

23 Mei 2011 - 30 Mei 2011

Macedonia

20 Augustus 2009 - 26 Mei 2010

High School Year USA

29 Juni 2008 - 26 Juli 2008

Malta!

Landen bezocht: