Academic Awards, Graduation Party en Graduation - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Evyn Steltman - WaarBenJij.nu Academic Awards, Graduation Party en Graduation - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Evyn Steltman - WaarBenJij.nu

Academic Awards, Graduation Party en Graduation

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Evyn

09 Mei 2010 | Verenigde Staten, Arlington

Zo, daar ben ik weer. Het is wel even zoeken naar tijd om te schrijven. We hebben het weer druk, maar enorm naar onze zin gehad. De omgeving hier is prachtig, uitgestrekte landschappen met grote en kleine meren. De dorpjes zijn ruim en lijken best veel op elkaar. De bouw van de huizen is qua materiaal en stijl gelijk, maar kwalitatief slecht. Een huis gaat ongeveer 30 of 40 jaar mee. De grond er omheen wordt goed verzorgd. Het ziet er vaak keurig uit. Maar..........heel anders dan in Nederland. Wat hebben we zoal gedaan?
Donderdag 6 mei 2010:
Deze ochtend konden we het wat rustiger aan doen. Naar school gaan voor Evyn, om les te volgen, is voorbij. De Seniors zijn vrij, maar moeten nog wel wat bijeenkomsten bijwonen. Evyn ging deze ochtend naar de uitvaartdienst van Richard en wij konden rustig ontbijten. Sem en Stef konden even rustig spelen. Sem speelt met de Lego van Pete, de zoon van Jeff en Cindy. Hij woont niet meer thuis, maar voor Jeff en Cindy is het leuk om te zien dat Sem nu met de Lego dezelfde dingen maakt die Pete in het verleden maakte. Ik zou gaan lopen, maar ik vond het niet zo'n geweldig idee dat ik door de straten zou hollen en veel mensen uit het dorp op dat moment bij de uitvaartdient van Richard zouden zijn. Dus maar niet hardlopen. Toen Evyn thuiskwam zijn we naar Sioux Falls gereden. Er was iets niet goed gegaan met het afsluiten van de verzekering van de huurauto. Het is ongeveer 1,5 uur rijden. Op het vliegveld de verzekering geregeld en toen konden we nog even winkelen. Hoera, ik kan al bijna geen winkel meer zien. In zo'n korte tijd heb ik al veel winkels van binnen gezien. Het is niet mijn hobby. Dit keer gingen we naar Best Buy. Een winkel met videocamera's, computers, laptops, tv's etc. We hebben even Band Hero gedaan, Merel en Sem op gitaar, Evyn drummen en ik zingen. That was FUN. Vanalles uitgezocht, want het is allemaal goedkoper dan in Nederland. Ja, wij zijn die Hollanders. Gelukkig is er nog 1 in de familie die dan helder kan blijven denken, wie zou dat nou zijn??????? We moesten op tijd terug, want Evyn moest naar de BBQ van de Seniors bij een leerkracht thuis. Wij naar huis, Cindy kwam niet veel later en had een heerlijke Amerikaanse maaltijd bij zich. Ook had ze de krant bij zich en jawel hoor, onze Evyn heeft de voorpagina gehaald van de krant. Een groot artikel van Evyn en Tom samen met als kop: Schoolyear done, exchange students headed back home. GEWELDIG!!! Wij worden ook nog als familie, bij naam, genoemd. Leuk hoor!!! Snel eten en om 19.00 uur moesten we weer op school zijn voor de uitreiking van de Academic Awards. Evyn kreeg de volgende Awards uitgereikt:

Journalism: Yearbook and Senior Features (een medaille)She did a good job.
Drama: Mirror, mirror in Mother Goose has Flown the Coop (een certificaat).
Honor Student: goede cijfers op school(een certificaat).
Ook daar zijn krantenartikelen over geschreven.
's Avonds thuis nog even wat kletsen en drinken.

Vrijdag 7 mei 2010:
Ook deze ochtend konden we het rustig aan doen. Evyn moest om 12.15 uur op school zijn om de ceremonie te oefenen van Graduation. Ik hardlopen, ging prima (heuvel op en af), was koud, regen en wind. Om 13.00 uur werden we in de kerk verwacht om mee te helpen met de voorbereidingen voor the Graduation Party van Tom en Evyn. Er waren veel mensen om te helpen en er was veel te doen. Veel eten voorbereiden en versieren. Tussendoor nog even naar huis en om 16.45 uur terug voor de start van the Party. Er kwamen veel mensen en het was gezellig. Na the Party opruimen en naar huis. Onder het genot van een lekker South Dakota wijntje heeft Evyn al haar kaarten en cadeautjes uitgepakt. Bijzonder wat daar allemaal tevoorschijn komt.

Zaterdag 8 mei 2010:
De grote dag, Evyn's Graduation!!!!!
Met de Nederlandse vlag in de top voor het huis van Jeff en Cindy (waar normaal gesproken de Amerikaanse vlag hangt) moest het volgens Jeff en Cindy helemaal Evyn's Day worden. Een rustige ochtend. Een beetje in de tuin spelen, het was mooi weer. Evyn moest om 13.15 uur op school zijn.
Wij zijn om 13.30 uur naar school gegaan. Dit zou de laatste officiele bijeenkomst zijn en ik hoopte maar dat Stef zich een beetje zou gedragen. Om 14.00 uur begon het allemaal. Fantastisch om dit te mogen meemaken. Dit is heel anders dan hoe je je diploma op de Meergronden krijgt uitgereikt. Officieel, maar toch ook heel erg ontspannen. Stef heeft toch nog voortijdig de zaal moeten verlaten. Deze keer heeft hij het wel goed gedaan. We zullen in Nederland verder met hem oefenen. Prachtig om te zien hoe al die Seniors statig naar voren komen lopen en na afloop weer weglopen. Dan buiten in een lange rij klaar staan om gefeliciteerd te worden en uiteindelijk heel eigenwijs toch het 'hoedje' in de lucht gooien. FANTASTISCH!!!! Na dit gedeelte zijn we even naar huis gegaan. Gewoonte is het dan, dat je naar veel Party's gaat van Seniors. Wij gingen naar Ashley. Daar aangekomen was Ashley net naar Kari toe. Wij naar Kari toe, zijn daar best lang geweest. Eten, drinken en snoepen. Toen nog naar Kayla. Uiteindelijk waren we om 19.30 uur weer thuis. Jeff en Cindy waren er al. Zij waren bij 8 Party's geweest. Wat drinken en de route van morgen (zondag) bespreken. We gaan morgen naar Belgrade in Minnesota. Dat is ongeveer 3,5 tot 4 uur rijden. De moeder van Jeff viert haar 75ste verjaardag. Na het feest gaan wij naar Minneapolis (Eagan) waar wij een hotel geboekt hebben. Op maandag gaan wij naar the MALL of AMERICA. Een enorm winkelcentrum (dit vind ik wel leuk hoor!!!), waarvan de parkeerplaats alleen al groter is dan Arlington (heb ik mij laten vertellen). We zullen Sem en Stef 'aan de lijn' moeten houden. Maandagavond rijden we dan weer naar Arlington (ongeveer 5 uur rijden) en dinsdagochtend vertrekken we naar Rapid City (the Black Hills)voor 7 dagen.

Dus.....nu ga ik naar bed, want morgen om 08.00 uur vertrekken wij.
Wordt vervolgd, groetjes van Ingrid en natuurlijk de rest van the Family.

• 12 Mei 2010 - 14:12

HenK:

Top!!!! maar erg druk!!!!