De laatste week in Arlington, SD, USA - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Evyn Steltman - WaarBenJij.nu De laatste week in Arlington, SD, USA - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Evyn Steltman - WaarBenJij.nu

De laatste week in Arlington, SD, USA

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Evyn

21 Mei 2010 | Verenigde Staten, Arlington

Hier volgt het verslag vanaf ons vertrek uit Rapid City.
Maandag 17 mei 2010:
We ontbijten rustig en brengen onze bagage naar de auto. We vertrekken rond 11.00 uur en rijden het eerste stuk dezelfde weg terug. We rijden weer door the Badlands, die overigens ook op sommige plaatsen wel wat lijkt op the Grand Canyon. Wij vinden het een prachtig stuk natuur. Vlak voordat we the Badlands verlaten, bezoeken we nog het Visitors Centre. Eigenlijk heb ik er geen behoefte aan, maar ik ga toch even naar binnen. Daar kom ik toch zo iets geweldigs tegen! Ik koop een ‘handgemaakte’ Native American Flute. Een prachtige blokfluit! Heel anders dan de Nederlandse blokfluit. Spontaan bieden de kinderen aan om ‘m voor mij te betalen, omdat ik er zo enthousiast over ben. We rijden verder en vanaf dit punt rijden we richting PIERRE. In Pierre spelen de kids in een speeltuin in een soort park aan de Missouri River. Daarna gaan we op zoek naar een eetgelegenheid. We eten wat en stappen daarna weer in de auto. De weg die we rijden is SUPER saai. Werkelijk bijna niemand op de weg en af een toe 1 huis in the middle of nowhere. Ik vraag me af wat die mensen daar moeten. Ze moeten ik weet niet hoe ver rijden voor de boodschappen. Geef mij dan toch maar Nederland met de fiets. Zonder auto ben je hier niks. Ik begrijp ook waarom de kinderen in South Dakota al met 14 jaar auto mogen rijden. We rijden om 22.30 uur Arlington binnen en eenmaal binnen gaan we snel naar bed.
Dinsdag 18 mei 2010:
Evyn is jarig! 18!!! Hieperdepiep Hoera!!!! We doen het rustig aan in de ochtend en ik loop ongeveer 10 km. Het is prachtig weer, 24 graden. ‘s Middags gaan we naar Brookings om boodschappen te doen. We halen wat voor the party van Evyn, avondeten (Amerikaanse Chinees) en een verjaardagstaart. Als we thuis komen eten we, spelen na het eten een spelletje basketbal op de oprit voor het huis en komt Kelsey voor Evyn haar verjaardag. Een leuke, sportieve, spontane meid. Daarna komen ook nog Kari, Kristen en Ashley. We eten verjaardagstaart en spelen Apples to Apples. Een Amerikaans spel, erg leuk!!!!! Als de vriendinnen van Evyn weg gaan kletsen we nog wat met Jeff en Cindy en gaan we op tijd naar bed. Morgen vertrekken we vroeg naar de Omaha Zoo in Nebraska.
Woensdag 19 mei 2010:
We vertrekken vroeg naar de Omaha Zoo, 257 Mile, een slordige 413 km. Om 07.15 uur rijden we weg uit Arlington en om 12.15 uur lopen we de Zoo in. Het is een mooie dierentuin en we blijven er tot ongeveer 17.30 uur. Met Merel door zo’n dierentuin lopen is toch wel heel leuk. Merel is toch heel creatief als het gaat om kijken naar dieren en er over vertellen. Ik moet mijzelf af en toe even uit de deuk helpen. Sem, Stef, Evyn en René genieten op hun manier van de Zoo. De pinguïns vinden we erg leuk. Ze zijn heel actief en maken een behoorlijke snelheid onder water om vervolgens boven het wateroppervlak uit te springen. Na het bezoek aan de dierentuin gaan we het verjaardagscadeau kopen voor Evyn, daarna wat eten. We rijden sneller qua tijd terug naar Arlington. We zijn uiteindelijk om 23.30 uur weer terug en gaan weer meteen naar bed.
Donderdag 20 mei 2010:
Na zo’n reis naar de dierentuin doen we het in de ochtend rustig aan. De jongens spelen in de garage op een fiets (driewieler) en in de tuin. Het waait hard. Ik ga niet lopen met zo’n harde wind. Ik draai me nog even om in bed. In de middag vertrekken we naar Sioux Falls. We gaan naar the Falls (watervallen) in Sioux Falls. Voordat we daar aankomen doen we de Harley Davidson winkel aan en nog een andere ‘stoere’ winkel. René en Sem kijken hun ogen uit en Sem kiest een motor waar hij achterop kan zitten. Ik vertel hem dat René niet sterk genoeg is om die motor overeind te houden. Sem gaat op zoek naar een andere motor waar hij achterop kan zitten. Het blijft dromen!!!!
The Falls zijn leuk zo midden in de stad, maar niet heel bijzonder. We gaan nog een Mall in en rijden dan naar het restaurant (HuHot) waar Evyn graag met ons wil eten. We eten en rijden daarna terug naar Arlington. Uiteindelijk zijn we om 22.00 uur thuis en rommelen we wat op de computer.
Ik schrijf onze belevenissen, want dit is waarschijnlijk de laatste keer dat ik ze op de site zet.
Morgen (vrijdag) staat de dag in het teken van koffers inpakken en nog uiteten met Cindy. Jeff heeft het te druk en kan (waarschijnlijk)niet mee. Zaterdagochtend vertrekken we om ongeveer 08.00 uur naar Sioux Falls. We vliegen om 11.25 uur om op zondag 12.20 uur op Schiphol te landen. Wij hebben een fantastische gezinsvakantie gehad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Misschien dat ik nog een bericht over onze thuisreis plaats, maar dat weet ik nog niet. Verder zal Evyn haar laatste dagen (zaterdag, zondag, maandag en dinsdag) kunnen beschrijven. Zij vliegt dinsdag aan het eind van de middag definitief terug naar Nederland na een avontuur van 9 maanden en 1 week in Arlington, South Dakota, USA. Evyn landt om 14.10 uur op woensdag 26 mei 2010 op Schiphol.
IEDEREEN DIE HET LEUK VINDT OM DE VERHALEN OVER ARLINGTON HIGHSCHOOL YEAR VAN EVYN ZELF TE HOREN, IS VAN HARTE WELKOM OP ZATERDAG 29 MEI 2010 TUSSEN 13.00 EN 17.00 UUR BIJ ONS THUIS IN DE SCHIPBEEKSTRAAT 4 TE ALMERE.
Lieve groeten van Evyn, Merel, Sem, Stef, René en Ingrid vanuit Arlington, SD, USA!!!

  • 21 Mei 2010 - 21:36

    Bea:

    Hoi zus,

    Het is toch wel weer snel gegaan. De terugreis is er alweer bijna. Een heel goede reis en we zien jullie gauw weer in Nederland.
    xxx

  • 23 Mei 2010 - 10:52

    HenK:

    Welkom thuis familie Steltman!!!!!!!!!!!!!!!

  • 23 Mei 2010 - 14:11

    Evyn:

    Ik ben nog niet thuis hoor! Woensdag pas...

  • 23 Mei 2010 - 14:37

    HenK:

    Voor jou is het inderdaad nog even aftellen!!!
    Dinsdag ga je vertrekken toch? dus nog twee nachtjes slapen en dan ga je je avontuur in Amerika afsluiten!
    Vlieg je nog met iemand samen naar Nederland?
    We horen het wel. Groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Arlington

Evyn

Actief sinds 26 Maart 2008
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 41097

Voorgaande reizen:

27 Februari 2014 - 03 April 2014

Writing my Thesis

05 Januari 2013 - 03 Juli 2013

Internship Rio de Janeiro, Brazil

18 Maart 2012 - 14 April 2012

Asia

18 Juli 2011 - 10 Augustus 2011

Summercourse USA

23 Mei 2011 - 30 Mei 2011

Macedonia

20 Augustus 2009 - 26 Mei 2010

High School Year USA

29 Juni 2008 - 26 Juli 2008

Malta!

Landen bezocht: