Drie Drukke Dolle Dagen achter de rug (3) - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Evyn Steltman - WaarBenJij.nu Drie Drukke Dolle Dagen achter de rug (3) - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Evyn Steltman - WaarBenJij.nu

Drie Drukke Dolle Dagen achter de rug (3)

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Evyn

05 Mei 2010 | Verenigde Staten, Arlington

Er zijn alweer drie dagen voorbij. We hebben geen tijd om ons te vervelen. Morgen zal ik toch echt tijd moeten maken om een stukje te gaan hardlopen. We hebben net even een stukje gereden om te kijken wat de afstand is van het blok wat ik ga lopen. Het is 1,5 Mijl = 2,4 km. Een mooie afstand om meerdere keren te lopen. Wat hebben we de afgelopen dagen gedaan? Het volgende:
Maandag 3 mei 2010: de dag begon met een vervelend bericht over de broer van een jongen die bij Evyn in de klas zit. Jeff was opgepiept om naar het ziekenhuis te gaan. De broer heeft zichzelf van het leven beroofd. Jeff heeft het er enorm druk mee gehad deze dag en nu nog. Evyn en Merel zijn naar school gegaan en daar was iedereen aangeslagen door het nieuws. Merel vond het ondanks dat toch erg leuk op school. Jeff zou met ons (Rene, Sem, Stef en Ingrid) meegaan naar Little Town on the Prairie. Helaas kon dat dus niet en wij zijn alleen gegaan. Op weg naar De Smet kwamen we veel koeien tegen, MEGA koeien (volgens Sem en Stef). We hebben een rondleiding gehad door het huisje waar Laura Ingalls Wilder voor 1 winter kwam wonen toen ze 12 jaar was. Ook was er een replica van de school waar Laura les gaf toen ze 15 jaar was. Het gebouw waar de eerste school van De Smet in was, wordt op dit moment weer in oude staat terug gebracht, zodat het voor de toeristen weer de eerste school is van De Smet. Daarna gingen we naar het huis van de familie Ingalls, door pa Ingalls zelf gebouwd. Verder hebben we door het plaatsje gereden en kwamen veel bekende gebouwen tegen, het was een tour. We zijn ook even naar de begraafplaats geweest waar de familie van Laura Ingalls Wilder ligt. Daarna zijn we naar Ingalls Homestead geweest. Het uitgestrekte stuk land waar Laura verder is opgegroeid en wat zij voor de verhalen in haar boeken heeft gebruikt.
Toen we terugkwamen hebben we even bij the Track gekeken, maar er was niemand meer. Naar huis en even bijkomen. 's Avonds zijn we naar Dave en Becca geweest om te eten. Dat was erg lekker en iedereen kon zich uitleven op de Fourwheeler. Eerst heel rustig, maar eenmaal geoefend behoorlijk gas geven. Sem en Stef vonden het GEWELDIG. Rene OOK. Zelfs Merel heeft er zelf op gereden, nou dat wil wat zeggen!!!!!
Eenmaal terug, de jongetjes naar bed, nog wat kletsen en zelf naar bed.
Dinsdag 4 mei 2010:
Vandaag ben ik mee naar school geweest. Het was ontzettend leuk. De leerkrachten waren reuze enthousiast. Iedereen is hier super beleefd en vol respect. De kids hebben vol interesse naar mijn verhalen geluisterd en vandaag kreeg ik nog van Cindy terug, dat de leerkrachten het erg leuk hadden gevonden dat ik er was. De kids hier zijn ook enorm creatief en hebben zorg voor hun werk, leuk om te zien. Ik vond het opvallend dat veel lesonderwerpen in relatie gezet worden met de keuzes die de kinderen maken en met de kinderen zelf. Heel boeiend. Ik ben rondgeleid in Elementaryschool, MiddleSchool and HighSchool. Soms hebben leerkrachten maar 14 of 16 kinderen in een klas, werkt wel lekker rustig. In het 'slechtste' geval hebben ze 24
kids in de klas. In de pauze heb ik in de lunchroom gegeten. Echt American food. It was nice! Om 14.15 uur werd ik opgehaald door Rene om naar de Track Meet te gaan. Rene was met Jeff en de jongetjes naar een boerderij geweest waar nog maar net lammetjes, kalfjes en kittens geboren waren. Sem is helemaal gek op katten. Bij The Little Town on the Prairie liep er een kat met hem mee en hij vond dat enorm leuk.
Maar goed, wij naar de Track Meet: Atletiek wedstrijd. Daar kwamen veel scholen naar toe om tegen elkaar, op de verschillende onderdelen, te strijden. Dat was echt Amerikaans. Na de Track Meet naar huis en Cindy had het eten klaar. Nog gezellig wat kletsen en op tijd naar bed.
Woensdag 5 mei 2010:
Vandaag moesten we vroeg op. Evyn moest met het Koor naar MilBank. Ook de Band moest optreden. We stonden om 05.30 uur op. Evyn om 05.00 uur. Om 07.00 uur zaten we in de auto en naar school. De gele Schoolbussen reden om 07.15 uur voor ons weg en wij volgden. Om 09.00 uur kwamen we aan. Het was leuk om te zien hoeveel scholen er naar deze Contest kwamen. Dat zoveel kinderen via/door school een muziekinstrument bespelen of zingen in het Koor. In de middag wat eten bij Applebees en nog winkelen. Op tijd naar huis voor het avondeten. Daarna naar school voor de speciale aandacht voor de Seniors die Graduation doen. Onze Stef zal nog veel moeten oefenen in het stil zijn. Bij het eerste gebed zette hij het op een schreeuwen en verliet ik de zaal met hem. Het was een soort van kerkdienst, met aandacht voor de toekomst van de Seniors.
Morgen gaan we naar Sioux Falls, maar eerst gaat Evyn naar de uitvaartdienst van Richard, de broer van Dylen die bij Evyn in de klas zit. 's Avonds moeten we weer naar school voor de uitreiking van de Academic Awards. Evyn gaat ook het een en ander in ontvangst nemen. Ik ben benieuwd. Dat horen jullie in het volgende stuk. Dus......wordt vervolgd.
Groet van Ingrid en natuurlijk ook van Rene, Sem, Stef, Merel en Evyn.

• 06 Mei 2010 - 05:32

Bea:

He zus,

Dat zijn zeker drie drukke dagen geweest maar wel leuk zo te lezen. Wel erg vervelend van die jongen dat mag toch eigenlijk niet gebeuren, toch? Wel leuk dat je zoveel schrijft, is voor je zelf ook goed als een soort dagboek want het gaat allemaal zo snel als je straks thuis bent weet je niet meer wat er allemaal is gebeurd. Nou veel plezier de komende dagen, de groeten aan René en de kinderen en tot het volgende stukje.

Liefs je zus xxx

• 06 Mei 2010 - 09:53

Annemieke:

He Ing,

Wat goed dat je alles opschrijft. Ik heb al twee keer nodig om te onthouden wat jullie doen, als je thuis bent kun je alles terug lezen en weer plaatsen. De groeten van je vissen en blijf genieten.
    Groeten, Annemieke

• 06 Mei 2010 - 13:12

Stephanie:

Hallo familie,

Fijn om te lezen dat jullie het zo leuk hebben! Geniet van de rest van de vakantie.

Liefs, Stephanie