New Year! - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Evyn Steltman - WaarBenJij.nu New Year! - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Evyn Steltman - WaarBenJij.nu

New Year!

Door: Evyn

Blijf op de hoogte en volg Evyn

08 Januari 2010 | Verenigde Staten, Arlington

Happy new year!

Mijn voornemen is om wat vaker iets van mij te laten weten op deze site. Veel mensen zijn toch wel geinteseerd in mijn verhalen en mijn ervaringen die ik hier mee maak.

Nou eerste is toch wel het leukste sinds woensdag ochtend ben ik vrij van school vanwege de extreme kou en de wind die de sneeuw weg blaast. Het is -40 graden hier geworden. Echt geweldig, het is koud en het is ziet er warm uit buiten. Het heeft gesneeuwd maar niet zoveel als de andere weken. SNEEUWVRIJ thuis lekker films kijken in bed onder een warme deken met warme chocolademelk. Ideaal...

In de kerst vakantie, ja die heb ik hier ook, heeft een vriendin mij uitgenodigd om naar de church lock in te gaan. Dat houdt in om 7 uur 's avonds kom je de kerk in en je mag er niet uit totdat het 7 uur in de ochtend is. Wat doe je dan 12 uur lang in een kerk? Verstoppertje in het donker, eten zoeken en eten. Zelf hebben we ook nog ijs gemaakt dat was wel heel speciaal maar het was wel heel lekker ijs. Spelletjes gespeeld, films gekeken en gelachen en gegierd. 1 Spel begin ik toch wel heel erg leuk te vinden en dat is apples to apples heb het nu een aantal er gespeeld en ik wordt er steeds beter in. Iedereen heeft 7 rode kaarten en er ligt 1 groene kaart in het midden met een woord/betekenis. 1 Van je rode kaarten moet je dan neerleggen van wat jij denkt dat de beste betekenis is en de raarste antwoorden komen er uit. Het is ontzettend leuk om met foreigners te doen omdat ze niets van de Amerikaanse taal af weten en de raarste kaarten dus neerleggen. J heb ik vaak meegemaakt, maar het is wel om te lachen dan.
Na de lock in heb eigenlijk de hele dag thuis in bed gelegen en geslapen en in de avond kon ik ook niet meer slapen en was mijn hele slaap routine in de war.


Verder op oudjaars avond zijn we uiteten geweest en daarna ben ik naar Ashley gegaan. Max en Kari kwamen daar ook heen. Ashley woont in de middle of nowhere op het platte land. We hebben weer apples to apples gespeeld en het is leuker met minder mensen. Op de wii guitar hero, vissen, bowlen en meer gespeeld. Lekker gegeten en te veel MTN dew gedronken. MTN dew en ik gaan nog steeds niet samen, beetje jammer, maar het geeft wel veel lol. Om 11 uur na de val van de zilveren bol gekeken in New York en de optredens. Totdat het 23:57 was en wij zeiden van ooh maar het is bijnan nieuw jaar. Als we niet op de klok hadden gekeken waren we het dus helemaal vergeten. Het nieuwe jaar inluiden is totaal niet belangrijk hier. Er is geen vuurwerk of oliebollen, appelflappen of champagne. 4 Juli is de dag hiervoor. Ik was zo hyper de pieper dat ik nog een film gekeken heb alleen en om half 5 naar bed ben gegaan. De volgende dag nog films gekeken en naar huis waar ik lekker een douch heb genomen en mijzelf maar het nieuwe jaar in heb geluidt. Voordat we uit eten gingen heb ik nog wel samen met mij ouders en zusje nieuw jaar gevierd. Het was wel raar dat zij al in 2010 waren en ik nog in 2009. Maar ook ontzettend leuk.


Nog een rustige week gehad en geprobeerd weer in mijn ritme te komen voor school.

Mijn eerste dagen op school gingen goed ik had mijn twijfels over Psych, maar ze lerares zij dat ik het absoluut aan zou kunnen. Het koor is ook ontzettend leuk en de school heeft eigenlijk mijn bandtrip betaald voor in April naar St. Louis. Woensdag werden om half 12 naar huis gestuurd nadat ik een gesprek gehad het met de adjunct directeur over de regels hier in South Dakota. De regels zeggen namelijk dat ik helemaal niet aan een sport of toneelstuk mee mag doen in de school om dat ik een super goed papiertje heb waarop diploma staat. Ik ben ontzettend trots op mi papiertje en hebben al kunnen regelen dat ik assistent van de coaches wordt in track zodat ik wel er bij betrokken ben. Echt bullshit, maar ach ik overleef het wel was wel even een domper.
Thuis natuurlijk lekker mijn pj's aan gedaan en gerelaxed.


Toedeledokie!!!
xxx

  • 09 Januari 2010 - 09:59

    Bea En Romy:

    Goedemorgen Evyn,

    Het is even geleden maar hier dan weer een berichtje van ons. Alle drukke dagen achter de rug en zo te zien is het bij jullie nog kouder met veel meer sneeuw dan bij ons... maar wij mogen ook niet klagen. Het is hier ook gem. -10 en vanmiddag staat er weer sneeuw gepland. Kun je het nog allemaal een beetje bij houden al die sporten en nieuwe vakken? Het is fijn dat je in mei bezoek krijgt, gezellig!! Nou geniet nog van alle dingen die voorbij komen voor je het weet is het echt voorbij. Liefs van ons xxxxx

  • 11 Januari 2010 - 12:24

    HenK:

    Wat een lang bericht vanuit de VS!! Ingewikkeld allemaal die schoolregels over waar je wel aan mee kan doen en waaraan niet!
    Dan gaat het hier wel anders toch?
    Vrij van school, dat is jammer, je ging toch juist voor school????? ha,ha!!
    Groetjes van uit Almere!!!

  • 15 Januari 2010 - 00:39

    Sophia:

    klinkt echt super allemaal.
    Echt heel stoer van je , dat je zo lang weg blijft van huis.
    Zal wel een hele ervaring zijn.
    en ik bedenkt me nu, dat ik je nog helemaal geen Happy New Year heb gewenst
    Hierbij Merry X'mas and a Happy New year !!

    xSophia

  • 16 Januari 2010 - 04:18

    Ingrid:

    Hey lieve Evyn,
    we zijn al even met elkaar in gesprek via Skype. Ik ben om 19.30 uur vanavond in slaap gevallen en was om 03.15 uur klaar wakker. Het is nu 04.53 uur en je vindt dat ook wij moeten schrijven op deze site. Ga ik meteen doen! Leuk toch dat Sophia heeft gereageerd! Ik ga haar morgen mailen. We zijn druk bezig, met hulp van jou, om ons bezoek in mei vorm te geven. We gaan veel dingen doen. Helemaal TOP! Ik heb er zin in! Sem is al aan het sparen. Hij vraagt gewoon geld aan ons en stopt het in z'n spaarpot. Gisteren zei hij: "Nou ik ben tenminste al begonnen met sparen om naar Evyn in Amerika te gaan, jullie nog niet!" Geweldig toch! Ook is hij bezig om Engels te leren. Op school had hij aan Stéphanie laten horen dat hij kan tellen in het Engels. Dat ging zo: one, two, three, four, five, sixpack. Lachen!!!!! Dat leert hij van Merel. Hier ligt nog sneeuw, maar het verdwijnt wel snel denk ik. Ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat bij jullie die hoeveelheid sneeuw weg is. Het hardlopen gaat wel lekker op de sneeuw, maar soms wel glad hoor. Dit weekend ga ik het 10 km parcours van de Opkikkerloop verkennen. Ben benieuwd hoelang ik er over ga doen. Ik hoop zo rond het uur. Het hangt een beetje van de sneeuw af en of het glad is. Ik laat het je weten als ik het zondag heb gelopen. De volgende zondag, 24 januari, is dan de echte loop. Nou, ik ga nog even mijn ogen dicht doen en spreek je morgen rond de klok van 5 weer. Dan kunnen Sem en Stef met de webcam weer even zien hoe je er ook alweer uitziet.
    XXXXXXXXXXXXXXXX en liefs van mij.

  • 22 Januari 2010 - 00:50

    Lyda:

    Hey Evyn,
    Ik heb een poos niks van me laten horen omdat er wat problemen waren met me P.C.Ik was alles kwijt.Ik heb 1 week geleden je vader gesproken en nu kan ik je weer eens een mail sturen.Zo te lezen heb jij het naar je zin,maar dat had ik ook al van je vader gehoord.
    Het lijkt me ook een hele belevenis,geniet er maar van.Hier gaat alles zijn gangetje.Rick gaat met zijn vriendin in februari een maand naar Thailand.Vindt het heel leuk natuurlijk maar dat ik hem een maand moet missen is wel erg lang haha.Begrijp wat jou ouders doormaken.
    Zo ik ga mijn bed is opzoeken! liefs: Lyda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Arlington

Evyn

Actief sinds 26 Maart 2008
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 41165

Voorgaande reizen:

27 Februari 2014 - 03 April 2014

Writing my Thesis

05 Januari 2013 - 03 Juli 2013

Internship Rio de Janeiro, Brazil

18 Maart 2012 - 14 April 2012

Asia

18 Juli 2011 - 10 Augustus 2011

Summercourse USA

23 Mei 2011 - 30 Mei 2011

Macedonia

20 Augustus 2009 - 26 Mei 2010

High School Year USA

29 Juni 2008 - 26 Juli 2008

Malta!

Landen bezocht: