Dag 1 - 23 Maj - Reisverslag uit Ohrid, Macedonië van Evyn Steltman - WaarBenJij.nu Dag 1 - 23 Maj - Reisverslag uit Ohrid, Macedonië van Evyn Steltman - WaarBenJij.nu

Dag 1 - 23 Maj

Door: Evyn

Blijf op de hoogte en volg Evyn

12 Juni 2011 | Macedonië, Ohrid

Maandag 23 mei vertrokken we rond een uur of vijf van huis. Half zes moesten we inchecken. Met 170 studenten gaan we naar Macedonia voor de fieldtrip. Het inchecken duurde lang en daardoor hadden we ook wat vertraging met vertrekken. Om 08:10 ging we de lucht in en heb ik een beetje geslapen. Rond half 11 waren we geland en hadden we paspoort controle en konden we met de koffer naar de bus. Aangekomen bij het Tourist hotel konden we ons even opfrissen. Om 13:00 gingen we met de boot naar St. Naum. Onderweg stopten we bij de kust waar lodges waren met speciale dingen erin. Even leek het alsof ik op Bora Bora stond met helder blauwe zee, stralende zon en op de pier met een geweldig uitzicht op het water. Verder op de boot lekker in het zonnetje, kleurtje krijgen begint het te regenen opeens. Bij St. Naum aangekomen was het zonnetje weer door. We gingen gelijk lunchen. Lekkere salade met kip en iets typisch Macedonian. Broodje met olijven moest het wel even proberen. Na het lunchen gingen we naar Monastry St. Naum waar pauwen waren en we de toren van Albania konden zien wat ongeveer 500 meter verder was. In de kerk geweest en rondgelopen met verhalen. Om half vijf gingen we terug naar de boot waarmee we daarna terug gingen naar het hotel. Op weg om boodschappen te doen nog geld gehaald en had Fen een puppy bij de weg in een doos gevonden. Ze is zo klein, mooi en speels dat Mia ons nieuwe kamergenoot is.