Dag 6 - 28 Maj - Reisverslag uit Ohrid, Macedonië van Evyn Steltman - WaarBenJij.nu Dag 6 - 28 Maj - Reisverslag uit Ohrid, Macedonië van Evyn Steltman - WaarBenJij.nu

Dag 6 - 28 Maj

Door: Evyn

Blijf op de hoogte en volg Evyn

12 Juni 2011 | Macedonië, Ohrid

Vanacht best wel kut geslapen eigenlijk. Voelde geen spierpijn dus dat was een plus punt. Ontbeten, koffer ingepakt en om half 9 bij de bus. Om kwart over negen reden we weg naar Tetovo. De meerderheid is daar Albanees. Moskee bezocht en het stadje bekeken. Boodschappen gedaan en voetbal gekeken toen we moesten wachten op een meisje dat naar het ziekenhuis gebracht was met een stijve nek. Voetbal was tussen kleine jongens vandaar en de jongens van onze bus. Om 12 uur reden wij weg en konden we niet meer lunchen maar waren wij wel de eerste die het St Jovan Bigorski Monastery mochten bekijken naar eerst weer steil de berg oplopen. De kerk was er mooi en speciaal. Helaas mochten we geen foto’s maken. Nog lekker in het zonnetje gestaan en daarna langs echt een mooie natuur in de bergen gereden naar Ohrid terug. Net voor Ohrid werden we aangehouden door de politie omdat we te hard reden. Met de charmes van de buschauffeur zijn we zonder ticket weggekomen van 300 euro. Vanavond krijgen we een echt Macedonian diner en folklore show. Voor sommige wordt het waarschijnlijk snel eten want vanavond is de finale van de champions league tussen Manchester United en Barcelona. Komt goed uit want het regent en onweert behoorlijk aan het water.