Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Evyn Steltman - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Evyn Steltman - WaarBenJij.nu

Grand Canyon

Door: Evyn

Blijf op de hoogte en volg Evyn

20 Februari 2012 | Verenigde Staten, Grand Canyon

GEWELDIG!!!

Na een paar dagen in Flagstaff gezeten te hebben we ging 's morgens vroeg in de bus onderweg naar de Grand Canyon. Het zou een lange reis worden want we gaan naar the North Rihm toe en dat is het niet-toeristische gedeelte van de Grand Canyon, maar eerst moesten we door de South Rihm.

Onderweg hebben we de Horse Shoe Bend bekeken. Eerst stijl omhoog door het hete rode zand met slippers aan en vervolgens weer naar beneden en nog steeds konden we nog niets zien. MAAR daar was het de Horse Shoe Bend zo ongeloofelijk MOOI! Met open mond en grote ogen heb ik rond gekeken, ik wist gewoon niet waar ik moest kijken! Super mooie foto's kunnen maken ook rondgelopen op het van different angles te kunnen zien. SUPER! De foto's laten helaas niet de relaiteit echt zien, want het is echt super mooi gewoon, nog mooier dan op de foto's! Na weer omhoog geklomen te zijn en weer naar beneden naar de bus reden we naar het volgende plaatstje waar we gingen lunchen.

Nadat we gelunched hadden gingen we per bus helemaal naar beneden om daar met de boot over de Glenn Canyon te varen en dus eigenlijk de Horse Shoe Bend van onder zien! Helaas was dat totaal niet te zien! Met twee boten gingen we varen. Het was super heet, maar wel super lekker met de wind van de vaart van de boot. Onderweg konden we rondkijken hoe mooi de rotsen waren. De kapitein kon ook heel wat te vertellen over van alles en nog wat. Halverwege gingen we uit de boot om even te gaan zwemmen. Het was zwemmen in ongeveer 8 graden water, dus super super koud. Stoer erin gedoken, maar er wel weer gauw oud want mijn voeten vrozen er gewoon van af bijna. Samen met de kapitein zijn we naar een plekje boven gegaan waar grafiti stond van vele vele jaren geleden. Op dat stukje, die hoogte, was het wel bijna 60 graden. Daarna toch waar weer gauw het water in gegaan en super leuke foto's gemaakt. Weer in de boot en het tweede gedeelte van de boottocht vond ik mooier! Het was iets dat zo anders was dan het eerste deel. Er was meer gebeurd met deze muren dus de verhalen waren er en speciale plekken om ook nog te gaan echoen, dat was heel vet. Daarna waren we al gauw bij het eind en stapten we in de bus, maar konden we ook zien dat waar wij net gevaren hadden het water dus heel rustig was, het overliep naar het raft water en dus ook naar de Grand Canyon. Beetje jammer. Met de bus nog een paar uur gereden naar de camping, waar we net voor zonsondergang aan kwamen en gauw nog even naar een uitkijks punt gingen om de echt Grandy Canyon nou is te bekijken! En voor viel dat eigenlijk best zwaar tegen, ik dacht echt zo iets van is dit het nu??? Daarna gauw terug gegaan om de tenten nog in het licht op te zetten en te settlen en eten te maken... Want we zijn aan het kamperen in de Grand Canyon dat was wel echt even super tof om te beseffen. In de avond heerlijk gekletst en gelachen met iedereen. Daarna naar bed gegaan, zover je het een bed kon noemen, op een matje liggen waar de stenen ondergrond door heen te voelen was!

Wakker geworden en toch eigenlijk best wel goed geslapen. Wel vaak wakker geworden om te keren wat dan pijn deed maar het waren geen staar tijden en ik had het ook niet koud, ik had mij daar wel op voorbereid. De ochtend verliep heel snel en zonder het te beseffen moesten we snel eten en omkleden, omdat we met een 15 minuten weg zouden gaan om de wandeling te maken door de Grand Canyon. Met de groep naar het begin gelopen van de Trial en daarvandaan op ons eigen tempo naar beneden gelopen tot het tunneltje... Ik was erg snel, ookal was het wel heel glad want je liep op hout met zand. Na 40 minuten was ik beneden en heb ik heerlijk gezeten op een punt waar het toch wel heel mooi was. Daarna flesje bijgevuld en bleek het om 9 uur in de ochtend al 38 graden te zijn en moesten we nog naar boven weer lopen wat dus ook zwaarder is! In een redelijk rustig tempo naar boven gelopen en met 1 uur en 20 minuten was ik boven en ben ik naar de camping terug gelopen waar iedereen mij heel verbaasd aankeken van dat ik zo snel was terug. Dat hadden ze niet verwacht en dat was eigenlijk wel heel leuk om te horen! Nadat iedereen terug druppelde hebben we gelunched samen en gingen we naar een lodge ofzo en daar kreeg ik pas echt het gevoel van WAUW IK BEN IN DE GRAND CANYON! Dat was echt super super mooi om te zien. Je kon over paadjes lopen om zo nog meer rond te kijken! Super mooie foto's gemaakt ookal komt het daar niet echt naar voren hoe mooi en voor groot en diep het is eigenlijk. Daarna gingen er een paar terug met de bus naar de camping en ik met 5 jongens gingen terug lopen via een pad langs de Grand Canyon naar de Camping. Zulke mooie plekjes gezien en ook door gebieden gelopen waar bosbranden geweest waren vanwege de droogte. Dit was echt toch wel wat ik mij ervan had voorgesteld alleen ontzettend jammer dat het eigenlijk zo lang duurde voordat we het pas echt mochten zien. Terug gekomen bij de camping even opgefrist, want ik was erg orangje overal geworden van het zand. Daarna spelletjes gedaan, gepraat en gelachen en eten gemaakt. Samen gegeten en daarna lekker een kampvuurtje gemaakt, maar wat werd ik opeens misselijk, draaierig en wat kreeg ik een hoofdpijn. Een paar paracetemol genomen en een douche genomen waarbij we met quarters moesten betalen voor 7 minuten douchen! Haha. Terug lekker schoon in schone kleding werd het alsmaar erger en kwam de begeleiding naar mij toe wat er aan de hand was dus ik uitgelegd en zei hij dat ik waarschijnlijk een ernstige zonnesteek had opgelopen gisteren/vandaag. Uiteindelijk moest ik eigenijk vroeg naar bed, maar het was zo gezellig en de laatste avond ook dat ik dacht ik blijf gezellig tot dat het wat rustiger wordt en ga ik morgen in de bus wel slapen.

In de ochtend zouden we nog naar zonsopgang kijken, maar het was te mistig om iets te kunnen zien dus geslapen totdat we eruit getimmerd werden. Inpakken, tent opruimen en ontbijten en naar de bus op weer een lange reis terug te gaan, maar nu niet naar Flagstaff, maar naar Phoenix waar we ook geland zijn en waar we de komende weken ook nog verblijven totdat we weer weg gaan naar Nederland. Verder hebben we nog wel uitjes in het weekend dus zijn we niet konstant in Phoenix!


Ik heb een ongeloofelijk mooi weekend gehad die ik niet gauw meer zou vergeten en de foto's mij altijd zullen herinneringen!

xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Grand Canyon

Summercourse USA

Recente Reisverslagen:

21 Maart 2012

Hot Hot Hot

20 Februari 2012

Grand Canyon

23 Juli 2011

Flagstaff
Evyn

Actief sinds 26 Maart 2008
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 41152

Voorgaande reizen:

27 Februari 2014 - 03 April 2014

Writing my Thesis

05 Januari 2013 - 03 Juli 2013

Internship Rio de Janeiro, Brazil

18 Maart 2012 - 14 April 2012

Asia

18 Juli 2011 - 10 Augustus 2011

Summercourse USA

23 Mei 2011 - 30 Mei 2011

Macedonia

20 Augustus 2009 - 26 Mei 2010

High School Year USA

29 Juni 2008 - 26 Juli 2008

Malta!

Landen bezocht: