Back Home Again - Reisverslag uit Sioux Falls, Verenigde Staten van Evyn Steltman - WaarBenJij.nu Back Home Again - Reisverslag uit Sioux Falls, Verenigde Staten van Evyn Steltman - WaarBenJij.nu

Back Home Again

Door: Evyn

Blijf op de hoogte en volg Evyn

07 Maart 2014 | Verenigde Staten, Sioux Falls

Donderdag 27 februari was het dan zover, ik mag weer naar mijn tweede thuis in Arlington, South Dakota. Gezellig door mijn familie uitgezwaaid op Schiphol, van Amsterdam vloog ik naar Chicago en van Chicago naar Sioux Falls. De eerste vlucht was heel rustig waardoor ik twee stoelen had en een heerlijk vlucht gehad, op Chicago moest ik vier uur wachten voor mijn volgende vlucht, maar ook die gingen snel voorbij. Zenuwen kwamen naar boven hoe dichter we bij Sioux Falls kwamen, ik ging mijn vriendinnen weer zien naar ruim anderhalf jaar.
Aangekomen op Sioux Falls Airport gaat alles tien keer sneller dan op Schiphol dus vijf minuten na landing was ik al bij Kari en Ashley. Toen wachten op mijn koffer wat toch altijd spannend blijf of die het gehaald heeft en overleefd, maar nu helemaal omdat mijn winterjas in mijn koffer zat. Gelukkig koffer goed aangekomen en dat is maar goed ook want toen ik naar buiten liep naar de auto was het toch een potje koud. Brrrrr. Max en Darrell waren in de auto en Darrell had er niet over nagedacht dat er bagage zou zijn dus zijn achterbak zat vol, wat resulteerde in dat Max met de koffer op schoot moest zitten. Eerste de koffer maar even naar Max en Kari’s auto gebracht en toen door naar HuHot my favourite place to eat in Sioux Falls. Gezellig met zijn vijven bij gekletst en heerlijk gegeten, binnen waar het warm was. Na het eten nog even naar Scheels geweest en naar Darrell zijn appartement in Sioux Falls om filmpje te kijken maar na een half uur vielen mijn ogen toch wel dicht, ik was tenslotte al bijna 24 uur wakker. Van Sioux Falls is het nog anderhalf uur rijden naar Arlington waar we om half 12 aankwamen en ik gelijk naar bed ben gegaan, want ik was op.

De volgende morgen, na een echt goede nachtrust, kwam ik beneden en vond ik een note van Kari & Max. Zij waren naar school toe en zouden om 12 uur thuis zijn. Om half elf kwamen ze al thuis en toen ben ik snel even wezen doen en warm aankleden want we moesten even naar Brookings boodschappen doen. Bij Walmart gelijk nieuwe laptop voor mijn moeder gekocht waar ze om gevraagd had en waar ik nu ook dit verhaal op schrijf, want ja hij moet toch even getest worden, maar mam no worries it works perfect, beetje jaloers maar. In de middag naar Kari haar ouders gegaan om te eten en waar Kari haar zus Kristen en nichtje Beaner (nickname) ook kwamen, samen spelletje gespeeld en enchilladas gegeten, jammie.
Zaterdag rustig aan gedaan, wat artikelen gelezen voor mijn thesis, terwijl Max en Kari aan het werk waren. In de middag kwamen Kristen en Beaner en hebben we spelletjes gespeeld totdat Kari thuis kwam en we naar Watertown gingen om wat boodschappen te doen voor Kristen haar nieuwe huis. Ook heb ik een nickname gekregen van Beaner, omdat mijn naam wat moeilijk uit te spreken was, dus ik ben Kaffien voor haar! Super gezellig middag gehad en in de avond bij heerlijk Señor Max gegeten waar Kristen voorheen werkte.
Zondag eigenlijk heel weinig gedaan, in de middag toen Kari en Max thuis kwamen van werk hebben we Disney films gekeken, zelf gemaakte pizza gegeten en Walking Dead gekeken, eens en nooit meer.
Maandag, dinsdag, woensdag en donderdag in de ochtend artikelen gelezen en interview vragen op geschreven voor mijn interview met de kleinzoon van de eigenaar wie de Wall Drug Store opgezet heeft en met de manager van de Wall Drug Store. Woensdag middag met Kari haar ouders naar DeSmet geweest eventjes en toen weer terug naar Arlington. Donderdag ben ik samen met Kari en Max mee geweest naar DSU, de universiteit waar ze studeren in Madison.

Vandaag is het vrijdag en heb ik mijn tas ingepakt en kamer eventjes netjes gemaakt, want vanavond gaan we eten bij Ashley haar ouders en blijf ik bij Ashley slapen want morgen vertrekken vroeg naar Wall. Ik heb heel veel zin in een roadtrip, heb Ashley deze week verder niet meer gezien dus word gezellig en Ashley blijft tot woensdag/donderdag in Wall en gaat dan naar een vriendin in Spearfish waar Kari en Max ook zijn maar dan bij een vriend van Max. Zoals het er nu uitziet blijf ik in Wall de hele week, maar misschien zeg ik wel donderdag dat ik meega met Ashley als ik mijn interview gehad heb en nog een paar dagen in Spearfish blijf bij Kari en Max voordat we terugrijden naar Arlington zaterdag.

Next week more…

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Sioux Falls

Evyn

Actief sinds 26 Maart 2008
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 41125

Voorgaande reizen:

27 Februari 2014 - 03 April 2014

Writing my Thesis

05 Januari 2013 - 03 Juli 2013

Internship Rio de Janeiro, Brazil

18 Maart 2012 - 14 April 2012

Asia

18 Juli 2011 - 10 Augustus 2011

Summercourse USA

23 Mei 2011 - 30 Mei 2011

Macedonia

20 Augustus 2009 - 26 Mei 2010

High School Year USA

29 Juni 2008 - 26 Juli 2008

Malta!

Landen bezocht: