Roadtrip out West - Reisverslag uit Spearfish, Verenigde Staten van Evyn Steltman - WaarBenJij.nu Roadtrip out West - Reisverslag uit Spearfish, Verenigde Staten van Evyn Steltman - WaarBenJij.nu

Roadtrip out West

Blijf op de hoogte en volg Evyn

17 Maart 2014 | Verenigde Staten, Spearfish

Vrijdag middag kwam Ashley langs en hebben we heerlijk gekletst en gezellig gedaan tot dat we naar Ashley haar huis gingen, in the middle of nowhere. Daar heerlijk kip gegeten en ik probeerde voor het avondeten mijn stoel aan te schuiven maar de kussens liggen op de stoel, dus de onhandige ik kwam met mijn vinger tussen de stoel en de kussen, niets aan de hand, totdat ik zag dat ik toch wel aan het bloeden was. Na het eten zijn we de nieuwe Hunger Games: Catching Fire wezen kijken.

De volgende morgen zijn we om negen uur vertrokken naar het westen voor Springbreak. Kari en Max waren al bijna een uur onderweg voordat wij vertrokken, maar na vijf uur waren wij toch de eerste die aankwamen in Wall terwijl we even lang moesten reizen. In Wall gelijk ingecheckt bij het motel, en daarna snel even door de Wall Drug Store gelopen met zijn vieren. Daarna zijn Kari en Max doorgereden naar Spearfish waar zij een vriend gaan bezoeken en zijn Ashley en ik gaan lunchen. Na de lunch waren we zo moe dat we heerlijk zijn wezen relaxen in de hotel kamer totdat we in slaap zijn gevallen.

Zondag waren we vroeg wakker en vertrokken we naar Rapid City, eerst naar Mount Rushmore, Crazy Horse en Keystone daarna zijn we wezen winkelen in The Rushmore Mall. Leuke dingen gekocht en Lego schoenen voor Stef en na het winkelen zijn we nog naar Art Alley geweest, een steegje in Downtown Rapid wat echt heel erg cool was om te zien. Na een drukke dag terug in Wall waren we uitgeput maar erg tevreden na een leuke dag samen uit.

Op maandag zijn we wezen ontbijten in het Wall Drug Café en daarna was vragenlijsten laten invullen door mensen voor mijn scriptie. Iedereen is erg tevreden over hoe het toerisme geregeld is in de plaats en het is leuk om te horen iedereen zo positief is in zo’n klein plaatsje dat in de zomer bijna 2 miljoen toeristen ontvangt. Na meer dan de helft van de vragenlijsten in laten vullen zijn we naar de Badlands gegaan, wat toch weer mooi is om te zien. Heen en terug dezelfde weg door de Badlands en net voordat we terug waren aan het eind van het park reed Ashley over een stokstaartje, waar er heel veel van zijn, maar dat gaf toch wel even een apart gevoel. Terug in Wall waren hadden we zo’n honger dat we zijn wezen lunchen, een late lunch en toen weer wezen relaxen in de kamer.

Dinsdag waren we wel een beetje klaar met Wall dus laatste dingetjes gekocht en toen maar de hele dag wezen relaxen in de kamer waar ik mij heb voorbereid voor het interview wat ik woensdag ochtend heb met de kleinzoon van degene die de Wall Drug Store is begonnen in 1931.

De dag was eindelijk daar voor het interview, en wat was ik zenuwachtig zeg! Eerst wezen ontbijten en toen om 10 uur was het zover, ik had een interview met Rick Hustead wat een heel erg leuk interview was en heb heel veel informatie gekregen voor mijn onderzoek. Na het interview zijn we vertrokken uit Wall en zijn we verder gereden naar Deadwood waar Kari en Max ook naar toe kwamen. Eerst wezen lunchen gezellig en toen gelopen door Deadwoods’ Main Street waar vooral veel Casino’s zijn en wij zijn de casino’s ingegaan waar ook film spullen te vinden waren, wat erg cool was om te zien. (Foto’s zijn te vinden op Facebook) Na Deadwood hebben we besloten om toch naar Spearfish te rijden om daar te overnachten en dat was een heel goede keuze geweest, wat heb ik woensdag een lol gehad. Na ingecheckt te zijn in hetzelfde hotel als Kari en Max zijn we wezen relaxen op de kamer. Rond vijf uur kwamen Kari en Max naar onze kamer, die van mij en Ashley, waar we spelletjes hebben gespeeld en eten besteld hebben, heerlijke chinees en pizza. Na het eten zijn we wezen bowlen met Bric, de vriend van Max die daar woont in Spearfish. Super leuk was het bowlen en na het bowlen zijn we naar de bar gegaan waar we de ene shot na de andere kregen en het ene drankje na het andere drankje dronken. Het was een super avond met geweldig mensen!!!

Donderdag ochtend was iedereen vroeg wakker, maar wat was ik moe zeg, maar ja het was 3 tegen 1. Wezen ontbijten met zijn vieren bij Perkins, wat heerlijk was. Na het ontbijt is Ashley naar huis gegaan, omdat haar ouders opeens gaan verhuizen en ze moest gaan inpakken thuis. Wij zijn daarna met zijn drieën door Spearfish Canyon gereden wat gaaf was om te zien en daarna zijn we terug gegaan na het hotel om wat slaap in te halen. Helaas was het voor Bric niet mogelijk om op tijd zijn werk te verlaten, dus zijn we met zijn drieën nog wat wezen drinken in de bar.

Heerlijk uitgerust wakker geworden en rustig aan gedaan. In de ochtend naar Belle Fourche gereden waar het echte middel punt is van de Verenigde Staten met Alaska en Hawaii mee gerekend. Daarna naar Kari haar oom en tante geweest die in Deadwood wonen wat gezellig was. Halverwege de middag terug naar het hotel waar we bijna de rest van de middag heerlijk in het zonnetje hebben gezeten, zo warm was het hier, heerlijk weer, en gezellig wezen kletsen met Max. Rond vijf uur hebben we Kari wakker gemaakt die een dutje had gedaan in de tussentijd, want we gingen samen eten met Bric bij Applebees en het plan was om daarna weer te gaan bowlen, maar het was zo druk dat we maar gelijk door zijn gegaan naar de bar. Naar de bar kwam een andere vriend van Bric, Sam, waar we gezellig shots en drinks heb gedronken tot na middernacht, en oh wat had ik een leuke avond! Super super gezellig en wenste ik zo graag dat ik hier woonde en zoveel plezier heb met veel leuke mensen.

Het is daarom zo jammer dat vrijdag onze laatste dag was en we zaterdag morgen vroeg vertrokken zijn terug naar Arlington. Het is tenslotte 6,5 uur rijden plus een uur tijd verschil vooruit. Een vermoeiende reis terug, maar iets na vijf uur waren we thuis en zijn we ook gelijk vroeg naar bed gegaan!

Deze week was een hele ervaring vol met leuke dingen! Een week om niet snel te vergeten!